Jeśli chcesz pomóc w tłumaczeniu, skontaktuj się z redakcją (moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas) i wybierz tekst - WAŻNE - sprawdź czy tekst nie jest już w trakcie tłumaczenia - zobacz poniżej.

Wykłady do przetłumaczenia:

Artykuły do przetłumaczenia:

Otrzymaliśmy zgodę na tłumaczenie i publikację artykułów z Insight Journal. Lista autorów wraz artykułami znajduje się tutaj.

  • Mechanizmy rozwoju Theravadyjskiej medytacji wglądu - W niniejszej pracy zamierzam omówić mechanizmy rozwoju theravadyjskiej medytacji wglądu. Zacznę od przeglądu trzech współczesnych metod medytacji wglądu(I) by następnie przejść do ich wspólnych korzeni w średniowiecznym systemie wiedzy wglądu (II), którego źródła można znaleźć w kanonie palijskim (III) .
  • Pomyślny Miesiąc - Nawiązanie do dwóch wartych uwagi wydarzeń, związanych z BPS (Buddhist Publication Society): Nyanaponika Mahathera (założyciel BPS) obchodził swoje 90-te urodziny, a Czcigodny Piyadassi Mahathera (redaktor BPS od publikacji w języku syngaleskim) został wybrany na stanowisko przewodniczącego starszyzny Sanghi w Amarapura Nikaya (na Sri Lance).
  • Dla Dobra Wielu - Wyrazy uznania dla życia i pracy Czcigodnego Nyanaponika Mahathera (1901-1994), który służył jako założyciel, redaktor, dyrektor, a w końcu jako sponsor BPS.
  • Cele Edukacji Buddyjskiej - Na Sri Lance, jak też i w większości świata, jakość oficjalnego nauczania spada, ponieważ szkoły nie potrafią zaszczepić w swoich uczniach uznania zarówno dla nauki, moralnej przyzwoitości, jak i mądrości. Dzięki ponownemu wprowadzeniu podstawowych zasad buddyjskich do systemu edukacyjnego, może się stać możliwe przywrócenie odrobiny szlachetności w szkołach, a w ten sposób w uczniach, którym one służą.
  • Uważność zawsze właściwa? Nie - W tym eseju autor podważa abidhammiczną tezę, że uważność jest zawsze właściwa, podając zarówno rozprawy Buddhy jak i przykłady z życia codziennego.

Artykuły, które są aktualnie tłumaczone:

Wykłady z Youtube w trakcie tłumaczenia:

Teksty konwertowane do ebooków:

Szablon do tworzenia ebooków (plików epub i mobi) wraz z poradnikiem można ściągnąć STĄD
(Szablon 2.4 z dnia 8. marca 2015)

1. Pobierz szablon i zapoznaj się z nim.
2. Wybierz tekst z CZYTELNI.
3. Wymień tytuł wybranego tekstu w mailu do Redakcji (moc.liamg|lp.anasas.koobe#moc.liamg|lp.anasas.koobe).
4. Gotowy ebook prześlij do Redakcji.