Życie z uczuciem
Viradhammo Ajahn, 15 Jun 2017 16:16

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

To szczególny przywilej żyć bez rywalizacji, spraw doczesnych i zwyczajnego zmagania się z życiem. W takiej chwili można przyglądać się rzeczom takimi jakimi są. Można dostrzec przestrzeń, zaufanie i moralne otoczenie zachęcające do utrzymywania ciszy, a wszędzie widać piękno natury. Przebywać w takim otoczeniu to niezwykła okazja.

Podstawowa Metoda Medytacji 04
Podstawowa metoda medytacji - Ajahn Brahm - filmowe audio książki, 15 Jun 2017 08:17

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Czwarty film i kontynuacja czytania książki autorstwa Ajahna Brahmavamso "Podstawowa metoda medytacji". Czyta Marta Kawiak. Jeśli chciałbyś pomóc w projekcie i udzielić swojego głosu, skontaktuj się z nami mailowo: moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas

Podstawowa Metoda Medytacji 03

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Trzeci film i kontynuacja czytania książki autorstwa Ajahna Brahmavamso "Podstawowa metoda medytacji". Czyta Kai Szuwar. Jeśli chciałbyś pomóc w projekcie i udzielić swojego głosu, skontaktuj się z nami mailowo: moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas

Prowadzona medytacja oddechu
Piotr Jagodziński, 02 Jun 2017 10:56

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Instrukcje do medytacji, nagranie audio, opublikowane na kanale youtube Sasany. Pierwsze 15 minut Ānāpānasati (uważność oddechu) w okolicach nozdrzy, potem w całym ciele oraz pītisukha (przyjemność związana z oddechem). Ostatnie 15 minut - mettabhāvana - rozwój miłującej dobroci.

Jak garść liści w mej dłoni
Filmy dokumentalne, 25 May 2017 12:04

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Przedstawiamy krótki film dokumentalny Johna Prestona o ścieżce buddyjskiej i medytacji. Wywiady z medytującymi w ośrodku Czcigodnego Pemasiri Thery, na Sri Lance.

Wywiad z Bhante Jinavamsą
Filmy dokumentalne, 01 May 2017 07:11

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wywiad z Bhante Jinavamsą przeprowadzony w 2016 roku na Sri Lance, w Island Hermitage, klasztorze założonym przez Bhante Nyanatilokę ponad sto lat temu. Bhante Jinavamsa jest uczniem Ajahn Chaha, ale miał odwagę zmienić metodę medytacji na tę nauczaną przez Luang Por Teeana, która polega na obserwacji ruchów ciała, by zbudować wystarczającą uważność, potrzebną do obserwacji umysłu. Bhante Jinavamsa przetłumaczył książki zarówno Luang Por Teeana jak i Luang Por Kamkee-ana, które można przeczytać na stronie http://awarenesswithmovement.com. Dwuczęściowy wywiad nie jest na ten moment przetłumaczony, niemal wszystkie użyte w filmach zdjęcia i ujęcia zrobione na Island Hermitage w 2016 roku.

Podstawowa Metoda Medytacji 02
Podstawowa metoda medytacji - Ajahn Brahm - filmowe audio książki, 21 Apr 2017 12:57

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Drugi film i kontynuacja czytania książki autorstwa Ajahna Brahmavamso "Podstawowa metoda medytacji". Czyta Alicja Miszczor. Jeśli chciałbyś pomóc w projekcie i udzielić swojego głosu, skontaktuj się z nami mailowo: moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas

Podstawowa metoda medytacji 01

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Pierwszy film z nagraniem audio książki autorstwa Ajahna Brahmavamso "Podstawowa metoda medytacji". Jeśli chciałbyś pomóc w projekcie i udzielić swojego głosu, skontaktuj się z nami mailowo: moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas

Dzień 11 kursu Vipassany
Goenka S N, 31 Mar 2017 08:19

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia ostatniego.

Dzień 10 kursu Vipassany
Goenka S N, 31 Mar 2017 08:18

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia dziesiątego.

Dzień 9 kursu Vipassany
Goenka S N, 31 Mar 2017 08:15

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia dziewiątego.

Dzień 8 kursu Vipassany
Goenka S N, 31 Mar 2017 08:02

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia ósmego.

Niebieskie oczy w szafranowych szatach
Filmy dokumentalne, 30 Mar 2017 10:53

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

"Niebieskie oczy w szafranowych szatach" to dokument z 1979 roku, w którym ekipa filmowców przedstawia mnichów buddyjskich pochodzących z krajów Zachodu, przebywających w owym czasie w Tajlandii. Możemy więc zobaczyć wywiady z młodym Ajahnem Brahmem (Ajahn Brahmavamso, obecnie opat klasztoru w Perth w Australii), Ajahnem Amaro (obecnie opat klasztoru Amaravati w Wielkiej Brytanii), Ajahnem Jayasaro (w filmie jako ubrany na biało upasaka, później jeden z opatów Wat Pah Nanachat w Tajlandii), Ajahnem Pabhakaro (weteran wojny w Wietnamie, były pilot śmigłowca szturmowego, ówczesny opat klasztoru Wat Pah Nanachat), oraz innymi.

Siedem czynników oświecenia cz. 6 - Koncentracja
Pandita Sayadaw U, 28 Mar 2017 14:43

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Koncentracja jest tym czynnikiem umysłu, która zajmuje się przedmiotem obserwacji, zbliża do niego, przenika go i w nim pozostaje. W języku palijskim oddaje ją słowo samādhi.

Dzień 7 kursu Vipassany
Goenka S N, 14 Mar 2017 20:47

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia siódmego.

Siedem czynnikow oświecenia cz. 5 - Wyciszenie
Pandita Sayadaw U, 14 Mar 2017 16:25

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Wyciszenie jako czynnik oświecenia można wykształcić tylko wtedy, gdy umysł nie jest wzburzony i nie dręczą go wyrzuty sumienia. Passaddhi, słowo w języku palijskim, oznacza spokojne opanowanie. Umysł jest spokojny i opanowany tylko wtedy, gdy zostanie wyciszone mentalne wzburzenie i działanie.

Nasze życie jest jak nasz oddech
Filmy dokumentalne, 10 Mar 2017 14:52

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Film opowiada historię fikcyjnego mnicha, zwanego Nyanadharo, który wprowadza nas w codzienne życie w klasztorne leśnej tradycji w Tajlandii. Możemy dzięki temu dowiedzieć się czym jest medytacja buddyjska i na czym polega filozofia tej religii, jakie są zwyczaje mnichów i lokalnej społeczności. Jesteśmy świadkami podróży mnicha do siostrzanego klasztoru w parku narodowym nieopodal rzeki Mekong, na granicy z Laosem. Jednym z ważniejszych wydarzeń opowiedzianych w filmie, jest odosobnienie w zachodniej części kraju, bardzo blisko granicy z Birmą (Myanmar). Widz jest świadkiem, jak opat klasztoru, z pochodzenia Kanadyjczyk, angażuje się w walkę o ochronę środowiska, aby zachować ostatnie połaci dżungli w Tajlandii.

Głównym klasztorem mnichów leśnej tradycji jest Wat Pah Nanachat, który został założony w 1975 roku przez znanego buddyjskiego mistrza medytacji, Ajahn Chah, dla zwiększającej się liczby swoich uczniów z Zachodu. Pod jego kierownictwem powstało ponad 100 klasztorów na całym świecie, niektóre z nich w krajach zachodnich, takich jak Anglia, Australia, Nowa Zelandia, Szwajcaria, Włochy i USA. W Anglii istnieją 4 klasztory w tej tradycji.

Dzień 6 kursu vipassany
Goenka S N, 02 Mar 2017 17:16

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wieczorny wykład S.N. Goenki na kursie Vipassany z dnia szóstego.

Siedem czynników oświecenia cz. 4 - Zachwyt
Pandita Sayadaw U, 28 Feb 2017 14:59

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Cechami pīti, czyli zachwytu, jest szczęście, uniesienie i zadowolenie. Ten stan umysłu sam w sobie ma takie cechy. Ale może również wpływać na inne związane z nim stany, przydając im radości i uniesienia, wnosząc poczucie głębokiego zadowolenia.

Ceremonia odlewania posągu Buddhy
Filmy dokumentalne, 24 Feb 2017 14:21

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Dokument pokazujący ceremonię odlewania posągu Buddhy, w której wzięło wielu znanych mnichów (m.in. Ajahn Sumedho). Można zobaczyć społeczność świeckich wyznawców (głównie Tajów), którzy, pełni wiary w zasługi, oddają swe drogocenne kruszce, by uformować kolejną figurkę Błogosławionego. Abhayagiri to klasztor Theravādy w tradycji Ajahn Chaha, znajduje się w USA, wydarzenia z filmu odbyły się w 2003 roku.

Siedem czynników oświecenia cz. 3 - Heroiczny wysiłek
Pandita Sayadaw U, 07 Feb 2017 14:59

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Trzeci czynnik oświecenia - wysiłek, czyli viriya - to energia zużyta na wytrwałe i ciągłe kierowanie umysłu na przedmiot obserwacji. W języku palijskim viriya jest określana jako vīrānaṁ bhāvo, co znaczy stan bohaterów. Daje to wyobrażenie o rodzaju i wysiłku w naszej praktyce. Powinien to być heroiczny wysiłek.

Samsara
Thanissaro Bhikkhu, 03 Feb 2017 17:55

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Saṃsāra dosłownie oznacza „wędrówkę”. Wielu ludzi uważa słowo saṃsāra za buddyjską nazwę miejsca w którym obecnie żyjemy — miejsca, które opuszczamy, wchodząc w Nibbānę. Ale we wczesnych tekstach buddyjskich saṃsāra to nie odpowiedź na pytanie „Gdzie jesteśmy?”, saṃsāra odpowiada na pytanie „Co robimy?”. Zamiast miejsca jest proces: tendencja do ciągłego tworzenia światów i zamieszkiwania ich. Gdy jeden świat upada, znika, ty tworzysz inny i wchodzisz w niego. W tym samym czasie spotykasz innych ludzi, którzy tak jak ty stworzyli swoje własne światy.

Siedem czynników oświecenia cz. 2 - Dogłębne badanie
Pandita Sayadaw U, 28 Jan 2017 22:27

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Należy wyjaśnić znaczenie słowa dociekliwość. W medytacji dociekliwość nie jest procesem myślowym. Jest to pewnego typu intuicyjny wgląd pozwalający dostrzec i rozróżniać cechy znamienne zjawisk. Słowo vicaya zazwyczaj tłumaczy się jako dociekanie, jest ono również synonimem mądrości oraz wglądu. W praktyce vipassany nie istnieje coś takiego, jak dociekania, które niczego nie odkrywają. Jeśli w praktyce jest obecna dociekliwość, występuje też wgląd. Są tym samym.

Siedem czynników oświecenia cz. 1 - Uważność
Pandita Sayadaw U, 24 Jan 2017 09:58

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Nikt nie osiągnie oświecenia, jedynie wpatrując się w niebo. Nie osiągnie się oświecenia, czytając lub studiując pisma, myśląc lub życząc sobie, aby w moim umyśle zapanował stan oświecenia. Istnieją pewne niezbędne, wstępne warunki, które powodują oświecenie. W języku palijskim są one znane jako bojjhanga, czynniki oświecenia, i jest ich siedem.

Dziesięć Armii Mary
Pandita Sayadaw U, 10 Jan 2017 13:58

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Medytację można postrzegać jako wojnę pomiędzy korzystnymi i niekorzystnymi stanami umysłu. Niezdrową stronę umysłu reprezentują siły skaz (kilesa), znane również jako Dziesięć Armii Māry. W języku palijskim Māra znaczy zabójca. Māra jest uosobieniem sił zabijających zarówno cnotę, jak i życie. Jego armie atakują wszystkich joginów. Próbowały nawet pokonać Buddę w noc jego oświecenia.

strona 1 z 20123...1920następna »