Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Cierpliwość
Thanissaro Bhikkhu, 04 Oct 2020 08:03

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Jesteśmy niecierpliwym społeczeństwem. Wszystko ma być zrobione szybko, rezultaty mają przyjść szybko – w przeciwnym wypadku od razu tracimy zainteresowanie. Dlatego, że jesteśmy tak niecierpliwi, nie rozumiemy, o co w tej całej cierpliwości chodzi. Kiedy ktoś nam mówi, żebyśmy byli cierpliwi, bardzo często bierzemy to za znak, że rezultaty nie powinny nas obchodzić, że nie musimy być aż tak bardzo zaangażowani w praktykę, że możemy pozwolić na naturalny bieg zdarzeń. Uważamy, że cierpliwość oznacza brak stanowczości, brak zaangażowania, beztroskę i obojętność na to, kiedy wszystko ułoży się w całość i kiedy wyniki naszych działań będą widoczne.

Medytacja prowadzona - oddech
Thanissaro Bhikkhu, 13 Sep 2020 08:35

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Skup uwagę na oddechu. Weź kilka porządnych, długich i głębokich oddechów. Zauważ, gdzie odczuwasz oddech. Czy jest wygodny? Jeśli jest, utrzymuj ten sposób oddychania. Jeśli nie jest wygodny, możesz coś zmienić – spróbować nadal wydłużać oddech albo go skrócić, albo robić długie wdechy i krótkie wydechy, albo krótkie wdechy i długie wydechy. Spróbować głębszego oddechu albo bardziej płytkiego. Cięższego albo lżejszego. Szybszego albo wolniejszego.

Najszczęśliwsze lata twojego życia
Brahmavamso Ajahn, 05 Sep 2020 16:45

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Przeczytałem w tygodniu, na stronie internetowej, krótki artykuł, który mnie bardzo ucieszył, bo była w nim wzmianka, że według wielu badań najszczęśliwsze lata naszego życia przypadają na okres, kiedy jesteśmy młodzi – to mniej więcej 23 rok życia – i kiedy jesteśmy starzy, czyli gdy mamy jakieś 68–69 lat. Oczywiście to mój wiek, 68 lat, wkrótce 69. A gdy miałem 23 lata, opuściłem świat i stałem się mnichem. To był dla mnie bardzo szczęśliwy czas.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 575 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.