Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Czytanie puszczy: proces życia
Filmy dokumentalne, 20 Oct 2017 03:26

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

W filmie dokumentalnym z 2014 roku Marcin Fabjański opowiada o swoim dwutygodniowym pobycie w Puszczy Białowieskiej i o dostrajaniu się w niej do procesu życia. We wstępie padają znamienne słowa; są ludzie, którzy patrząc na wiekowe dęby widzą przepływ czasu. To tacy ludzie zbudowali z tych dębów stolicę świata, nie ścinając ani jednego drzewa. Znamienne są też słowa samego Fabjańskiego, który na początku mówi o usuwaniu w miastach niepotrzebnych elementów krajobrazu: przestrzeń w mieście jest porządkowana, śmieci są usuwane, tak samo opadłe konary w parkach, starzy ludzie usuwani są do domów starców, natomiast w puszczy proces życia pojawia się nieunikniony, w takiej postaci w jakiej jest.

Koło czasu
Filmy dokumentalne, 20 Oct 2017 03:00

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

W swoim dokumencie, który uzyskał błogosławieństwo Dalaj Lamy, przedstawia Herzog przebieg jednego z najważniejszych buddyjskich rytuałów - Kalaczakry (Koła Czasu). Film stanowi udaną próbę przybliżenia atmosfery obchodów święta i uchwycenia jego istoty. Jest jednym z niewielu tak dokładnych filmowych opisów ceremoniału religijnego.

Spotkanie z boskimi posłańcami
Bodhi Bhikkhu, 17 Oct 2017 02:05

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Buddha mówił, że niewiele jest osób zdolnych do głębokiego przeżywania poruszających, wstrząsających rzeczy, natomiast liczba osób do tego niezdolnych jest znacznie większa. Ostrogi Przebudzenia kłują nas ze wszystkich stron, ale my zbyt często, zamiast je zauważyć, chronimy się przed nimi, nakładając kolejne warstwy „ubrań”. Twierdzenie to jest aktualne, pomimo masowo toczących się ostatnio dyskusji i pojawiających się publikacji na temat starości, śmiertelnych chorób i alternatywnych postaw w stosunku do śmierci. Otwarta i szczera uważność nadal nie jest wystarczająca, aby móc przyjąć przesłanie boskich posłańców.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 494 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.