Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Szok kulturowy
Thanissaro Bhikkhu, 17 Jul 2022 08:11

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Jeśli się nad tym zastanowisz, zobaczysz, że Buddha był bardzo wymagającą osobą: chciał absolutnego szczęścia, którego nie będą pochłaniać inne sprawy. I mimo, że miał majątek, status, wszystko, co uważane jest za błogosławieństwo na tym świecie, nie było to dla Niego wystarczająco dobre. Jego dominującą motywacją było pragnienie prawdziwego szczęścia, szczęścia bez wad – innymi słowy, szczęścia, które nie przysparzałoby cierpienia innym. Musiałoby to być szczęście zbudowane na rozwijaniu wewnętrznego potencjału, takie, które nie musiałoby czerpać niczego od kogokolwiek. Zamiast brać, żył z tego, co ludzie mu ofiarowali i w ten sposób uczynił to szczęście czystszym. Zdawał sobie także sprawę, że szczęście nie przychodzi z posiadania. Musiał nauczyć swój umysł większej samodzielności, a rozwijając tę samodzielność odkrył, że umysł ma znacznie większy potencjał, niż początkowo przypuszczał.

Wywiad z Ajahnem Hubertem w Oddechowie
Ajahn Hubert, 09 Jul 2022 14:13

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Sens życia
Brahmali Ajahn, 26 Jun 2022 08:06

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Wykład Ajahna Brahmalego w Krakowie, z dnia 23 czerwca 2022 o sensie życia, medytacji i suttach. Ajahn rozpoczyna od półgodzinnej medytacji prowadzonej, po której daje godzinną mowę Dhammy, okraszoną humorem i przypowieściami z sutt. Później następuje sesja Q&A czyli pytań z sali i z internetu oraz oczywiście trafnych odpowiedzi Ajahna.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 632 artykułów.)