Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Dhammadayada Sutta - Mowa o tych, którzy dziedziczą Dhammę
Brahmali Ajahn, 25 Aug 2019 07:47

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Tak więc Buddha rozróżnia, i jest to oczywiście bardzo ważne rozróżnienie, właściwie urzeczywistniających Nauki, praktykujących je, i tych, którzy są beneficjentami wszystkich dóbr materialnych z tym związanych. Wiecie, chodzi tu zwłaszcza o mnichów, o osoby w zakonie, bo zwyczajowo są odbiorcami wszelkiego rodzaju podarków lub innych przejawów hojności.

Zadowolenie z praktyki
Thanissaro Bhikkhu, 18 Aug 2019 08:18

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Za każdym razem, gdy siadasz do pracy z oddechem, przypomnij sobie opowieść o głupiej, niedoświadczonej krowie. Krowa pasie się na uroczej łące na zboczu wzgórza, ma pod dostatkiem trawy i wody, ale widzi inną łąkę na zboczu innego wzgórza. Zaczyna się zastanawiać: „Jaka tam jest trawa? Jak smakuje tam woda?”. Ponieważ jest krową głupią i niedoświadczoną, wyrusza w drogę. Nie umie jednak zejść ze wzgórza, przejść przez wąwóz i wejść na drugie wzgórze, więc błądzi po drodze. Nie dociera na drugie wzgórze i nie może wrócić do miejsca, w którym była.

Jak zmniejszyć stres
Brahmavamso Ajahn, 03 Aug 2019 16:23

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Kiedy medytowałem, kilka minut temu, pojawił się kaszel, ale go nie zwalczałem. Nie walczę z takimi rzeczami, nie wypowiadam im wojny, nie boję się ich. Jeśli przychodzi kaszel – śmiejcie się, zawrzyjcie z nim pokój. I dlatego, że rozluźniacie struny, w moim przypadku struny głosowe, naprawdę czujecie, że są zrelaksowane. Później po prostu nie kaszlecie, poradziliście sobie z tym w niesamowity sposób. To małe rzeczy, które mogą pomóc w radzeniu sobie z napięciem.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 548 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.