Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Sunlun - droga uważności
Sunlun Sayadaw, 12 Jan 2021 19:28

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Metoda uważności Sun Lun Gu Kyaung Sayadawa zawiera technikę szybkiego przezwyciężania gnuśności i pragnień zmysłowych. Rzec można, iż metoda ta wznosi barierę, którą pokonać muszą wszelkie zakłócenia, aby odwrócić mogły uwagę medytującego. Jest to niezwykle prosta i szybka metoda całkowitego i doskonałego utwierdzenia czterech podstaw uważności. Nie powstała ona jako zlepek dostępnych w książkach wiadomości. Jest to zapomniana metoda walki z niewiedzą i miłością własną. Sun Lun Gu Kyaung Sayadaw zaledwie potrafił pisać i nie cierpiał na wyjałowienie myśli. Dzięki poważnemu zaangażowaniu, odwadze i wytrwałości stał się w 1920 roku arahantem.

Wytwarzanie doświadczenia
Thanissaro Bhikkhu, 10 Jan 2021 08:59

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Nie jesteśmy tylko odbiorcami doświadczeń. Jesteśmy także ich wytwórcami. Musimy pamiętać o tej zasadzie podczas praktykowania. Trening w utrzymywaniu wskazań przypomina nam, że nasze życie kształtujemy wyborami dotyczącymi tego, co powiedzieć i zrobić. Ćwiczenie się w skupieniu uczy nas, że to, jak podchodzimy do chwili obecnej, będzie miało duże znaczenie dla tego, jak ta chwila jest doświadczana. Możesz rozwinąć umiejętny sposób skupiania się na oddechu, dostosowywania oddechu, rozwijania wrażliwości na to, co się dzieje w ciele. To wszystko robisz jako wytwórca doświadczeń i możesz nauczyć się robić to coraz bardziej umiejętnie, żeby stworzyć dobre samopoczucie w chwili obecnej.

Szacunek dla skupienia
Thanissaro Bhikkhu, 13 Dec 2020 10:12

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Musisz więc szanować tę część Ścieżki. W końcu jest to jej serce. Buddha powiedział kiedyś, że sercem Szlachetnej Ośmiorakiej Ścieżki jest Właściwe Skupienie, wszystkie pozostałe czynniki to tylko użyteczne podpory – utrzymują je w porządku, na odpowiednim torze.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 580 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.