Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Siedem czynników oświecenia cz. 1 - Uważność
Pandita Sayadaw U, 24 Jan 2017 09:58

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Nikt nie osiągnie oświecenia, jedynie wpatrując się w niebo. Nie osiągnie się oświecenia, czytając lub studiując pisma, myśląc lub życząc sobie, aby w moim umyśle zapanował stan oświecenia. Istnieją pewne niezbędne, wstępne warunki, które powodują oświecenie. W języku palijskim są one znane jako bojjhanga, czynniki oświecenia, i jest ich siedem.

Dziesięć Armii Mary
Pandita Sayadaw U, 10 Jan 2017 13:58

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Medytację można postrzegać jako wojnę pomiędzy korzystnymi i niekorzystnymi stanami umysłu. Niezdrową stronę umysłu reprezentują siły skaz (kilesa), znane również jako Dziesięć Armii Māry. W języku palijskim Māra znaczy zabójca. Māra jest uosobieniem sił zabijających zarówno cnotę, jak i życie. Jego armie atakują wszystkich joginów. Próbowały nawet pokonać Buddę w noc jego oświecenia.

Rozwój zdolności kontroli medytacji cz. 2
Pandita Sayadaw U, 27 Dec 2016 15:15

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Co jest celem praktyki medytacji? Dlaczego podejmujesz trojaki trening: sīla, samādhi i paññā? Ważne jest, aby uświadomić sobie i docenić cel praktyki medytacji. A jeszcze ważniejsze jest, by być uczciwym względem samego siebie, co pozwoli nam ujrzeć, do jakiego stopnia jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie tego celu.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 451 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.