Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Buddha - drogą ciszy i spokoju 14
Filmy dokumentalne, 22 Jul 2016 11:33

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

W miarę rozszerzania się nauk Buddhy przybywa wiernych wyznawców, ale też pojawiają się kolejni wrogowie, którzy zawiązują spiski przeciwko Przebudzonemu. Przebiegły Devadatta snuje plany zamachu na życie Mistrza, by przejąć przywództwo w Sandze. Będąc pod wpływem nauk dżinistów, sekty założonej przez mędrca Mahāvīrę, Devadatta forsuje zasady surowej ascezy, która zwiększyłaby dyscyplinę wśród bhikkhu. Buddha traktuje niepokornego siostrzeńca z łagodnością, okazując mu współczucie. Rewolta Devadatty nie znajduje wielu zwolenników.

W obecności uwarunkowań
Sumedho Ajahn, 19 Jul 2016 13:09

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Musimy rozpoznać nasze lęki i percepcje jako uwarunkowania, a nie prawdy ostateczne. W duchowym rozwoju dochodzimy do punktu równowagi, gdzie rozpoznajemy uwarunkowania umysłu jako po prostu uwarunkowania; to znaczy, mające swój początek i koniec. Obojętnie, czy są one mentalne czy fizyczne, czy są podmiotem czy przedmiotem, wszystkie one mają te same właściwości nietrwałości, braku satysfakcji i nie-jaźni [nie-ja].

Medytacja prowadzona
Brahmavamso Ajahn, 13 Jul 2016 20:28

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Dlatego jeśli chcecie, zamknijcie proszę oczy. Możecie nawet wyobrazić sobie jak zwalniacie. Tak jak samochód, który jechał z bardzo dużą prędkością, ale teraz skręca na podjazd waszego domu, dlatego może jechać bardzo wolno. A kiedy już zaparkujecie, możecie zarzucić hamulec i wyłączyć silnik. I być wolnym. Więc wiecie o czym mówię - silnik, czyli wasz umysł - myślenie, martwienie się, planowanie, pamiętanie, cały zgiełk, który czyni twój silnik gorącym. Teraz przekręcamy kluczyk i wyłączamy silnik. Wyjmujemy kluczyk i wkładamy do kieszeni na pół godziny. Parkujemy swój umysł w chwili obecnej, która tak naprawdę jest naszym domem.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 424 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.