Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Medytacja w leśnym klasztorze Pa Auk
Filmy dokumentalne, 19 Apr 2018 14:43

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Film opowiada o leśnym klasztorze Pa Auk w Birmie, gdzie ponad tysiąc medytujących z całego świata praktykuje medytację. Ćwiczą się w 40 technikach skupienia, aby móc analizować ostateczną rzeczywistość nāmarūpy (umysłu i materii), jako przygotowanie do paṭicca-samuppādy (współzależnego powstawania) i vipassany (medytacji wglądu), jak to opisano w 1.500-letnim dziele komentatorskim Visuddhi Magga (Ścieżka oczyszczenia). Pokazane jest tu codzienne życie medytujących jak i wsparcie w ramach dāna (hojności) zarówno przez odwiedzających, jak i przez miejscową ludność, która wspiera klasztor przez cały rok.

Klasztor Dhammayanaram
Filmy dokumentalne, 13 Apr 2018 13:50

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Krótki film prezentujący klasztor Dhammayanaram, kambodżański klasztor w okolicach Perth, w którym mnisi z klasztoru Bodhinyana (głównego klasztoru Ajahna Brahma) często przebywają. W krótkim reportażu członkowie Stowarzyszenia wyrażają swoją wdzięczność Australijczykom i osobom, które przyczyniły się do powstania tego miejsca. Film powstał specjalnie dla kambodżańskiej społeczności w Perth, w ramach podzięki za ugoszczenie naczelnego Sasany w klasztorze.

Medytacja uważnego oddychania
Czypicki Wojtek, 29 Mar 2018 22:41

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Film wprowadzenia i medytacji prowadzonej przez Wojtka Czypickiego podczas spotkania grupy medytacyjnej Fundacji "Theravada" we Wrocławiu.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 514 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.