Jak zacząć | Najnowsze teksty | Indeks artykułów | Indeks autorów | Recenzje książek | Download | W trakcie tłumaczenia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
medium.jpg Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

Jak mieć dobre relacje z życiem
Brahmavamso Ajahn, 21 Apr 2024 07:41

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Zatem czasami patrzymy na rzeczy w inny sposób. To jest nasz cel i sens życia. Nie patrzymy w przyszłość i nie myślimy o wszystkim, co może pójść źle. Myślimy o tym, co może się udać, a jeśli coś pójdzie źle, naprawiamy to.

Nieumiejętne głosy
Thanissaro Bhikkhu, 13 Apr 2024 17:10

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

Sprowadza się to w zasadzie do tego, że esencją Przebudzenia było zrozumienie zasady przyczynowości. Brzmi to abstrakcyjnie, ale ma silny związek z tym, co teraz dzieje się w twoim umyśle. Twoje doświadczenie chwili obecnej składa się z trzech elementów: rezultatów przeszłych intencji, obecnych intencji i rezultatów przyszłych intencji. Pamiętaj, że nie masz kontroli nad rzeczami, które pochodzą z przeszłości. Będą się pojawiać, ale możesz kontrolować to, jak na nie zareagujesz i jak ukształtujesz chwilę obecną. Doprowadzi to do ogromnej zmiany w tym, jak wiele cierpienia odczuwasz z powodu dawnych negatywnych działań.

Na drodze do światła
Dhammika Bhante, 10 Apr 2024 15:04

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Pot spływał po Jego ciele, Buddha był wyczerpany nerwowo i fizycznie. Inną metodą, którą wypróbował, była medytacja zatrzymania oddechu (appāṇakaṃ jhānaṃ) – wstrzymywanie oddychania tak długo, jak to możliwe, i wytrwanie w tym przez wiele godzin. Powiedział, że kiedy to robił, słyszał szum powietrza w uszach i cierpiał na rozdzierające bóle głowy1.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 720 artykułów.)