Czytelnia

Poniżej znajdują się artykuły, wykłady i mowy słynnych nauczycieli theravadyjskich.

Legenda:
pdf.jpg Plik w wersji PDF do ściągnięcia (pdf2.jpg = brak pliku)
mobi.jpg Plik w wersji Mobipocket E-book do ściągnięcia (mobi2.jpg = brak pliku)
epub.jpg Plik w wersji .epub do ściągnięcia (epub2.jpg = brak pliku)
newicon.bmp Nowy tekst
ikonaYT.jpg Wykład w formie filmu na YouTube
uc.gif Tekst w trakcie tłumaczenia / korekty

Najnowsze teksty

To również przeminie
Brahmavamso Ajahn, 18 Sep 2014 15:20

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

To był również problem wspomnianego wcześniej władcy. Kiedy wszystko idzie dobrze, świetnie się bawimy i życie jest proste. Wtedy również trzeba pamiętać: „To także przeminie”. Ludzie nie lubią myśleć w ten sposób, ponieważ wtedy uważają, że to pesymizm. Co mogłoby się zdarzyć, gdyby władca spojrzał na ten pierścień w swoim dobrym okresie? Wówczas postarałby się, żeby ta świetność trwała nieco dłużej. Naszym problemem jest to, że rzeczy traktujemy jako nam należne i oczywiste. Zakładamy, że nasz partner i dzieci będą z nami zawsze, a wreszcie postrzegamy życie jako wieczne i przewidywalne. Wierzymy, że nasi mnisi i mniszki zawsze będą obecni. Zakładamy i przewidujemy wszystko tak bardzo, że zapominamy się tym przejmować, dbać i pielęgnować to, co mamy. Bierzemy wszystko za pewnik.

Jak radzić sobie z chronicznym bólem
Brahmavamso Ajahn, 12 Sep 2014 16:37

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg
ikonaYT.jpg

To niesamowite jak bardzo możemy zmienić reakcję emocjonalną na takie rzeczy jak ból, rozczarowanie, niepokój, depresja. Nawet dziś przyszedł do mnie ktoś i powiedział, że ma depresję. Powiedziałem mu – cóż, depresja jest częścią życia. Zmień swoje emocjonalne nastawienie do niej. Ciesz się ze swojej depresji! Wyciągnij z niej, tyle ile możesz. Kiedy jesteś w depresji nie musisz chodzić do pracy, możesz spać, ludzie podają ci jedzenie, które lubisz. Chcą cię pocieszyć. Bycie w depresji ma wiele zalet. Więc nie myśl o depresji jak o czymś czego nie lubisz. Zmień jedynie swoje nastawienie do tego i wtedy to stanie się tak pozytywne, będziesz się tak cieszył z tego, że jesteś w depresji, będziesz czerpał tyle korzyści, że już nie będziesz w depresji.

Wgląd. Buddyzm, Tajlandia, ludzie - recenzja
Książki, 01 Sep 2014 08:05

mobi2.jpg
epub2.jpg
pdf2.jpg

Zgodnie z obietnicą z podtytułu w książce znajdziemy zarówno wyjaśnienia ważnych doktryn i pojęć buddyjskich, zwyczaje i niespodzianki czekające na odwiedzających Tajlandię oraz spotkania autora z ludźmi. Dzięki takiej mieszance, książkę czyta się lekko i z zainteresowaniem. Relacja z podróży, która jest nie tylko rozrywką, ale pozwala dowiedzieć się czegoś ciekawego i do tego dostarcza garść praktycznych informacji, dla tych, którzy jedną nogą są już w Tajlandii.

Indeks artykułów

Alfabetyczny spis artykułów. Kliknij na literę, żeby znaleźć interesujący Cię artykuł.

(Łącznie w bazie 271 artykułów.)

Indeks autorów

Indeks artykułów wg autorów. Kliknij na zakładkę, żeby znaleźć interesującego Cię autora.

Zobacz co aktualnie jest w trakcie tłumaczenia.

Jeśli chcesz nam pomóc, skontaktuj się z redakcją: moc.liamg|lp.anasas#moc.liamg|lp.anasas

gnu.svg.png

Chcąc wykorzystać część lub całość tego dzieła, należy używać licencji GFDL:

Udziela się zgody na kopiowanie, dystrybucję lub/i modyfikację tego tekstu na warunkach licencji GNU Free Documentation License w wersji 1.3 lub nowszej, opublikowanej przez Free Software Foundation.

cc.png

Można także użyć następującej licencji Creative Commons:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0

sasana_banerros.jpg

POMÓŻ FUNDACJI "THERAVADA"
(KRS: 0000464215, NIP: 5223006901, Regon: 146715622)

KONTO BANKOWE: 89 2030 0045 1110 0000 0270 1020

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 License